در روزهای ابتدایی تأسیس آمریکن ایرلاین، تعدا مسافران کم بود و ایرلاین به صورت مرتب و برنامه ریزی شده مانند امروز پرواز نداشتند و قیمت بلیط ها توسط شورای شهر تعیین می شد.
لیست بلیط های هواپیما به صورت روزانه روی برگه ای منتشر می شد و مسافران از طریق تلگراف یا تلفن اقدام به خرید بلیط می کردند. با افزایش تعداد مسافران و افزایش درخواست ها برای بلیط هواپیما طی سالیان متمادی، این سیستم قادر به پاسخگویی نیاز مسافران نبود به همین دلیل ایرلاین ها تصمیم به ارتقای سیستم فروش بلیط خود نمودند. در سال 1946 آمریکن ایرلاین اولین سیستم الکترونیکی خرید بلیط هواپیما راه اندازی کرد که به نام رزروایزر الکترومکانیکی شناخته می شد که از یک اشاره گر الکترومغناطیسی با حافظه ی موقتی تشکیل شده بود. این سیستم ها اپراتورهای خاص خود را داشتند و نمایندگان فروش (Agent) به صورت مستقیم به سیستم دسترسی نداشتند.
سال 1953 به عنوان سال تولد سیستم های رزرو بلیط هواپیما شناخته می شود. زمانی که آمریکن ایرلاین سیستم نیمه اتوماتیک رزرو بلیط SABRE را معرفی کرد و متعاقبا پس از آن هواپیمایی دلتا سیستم DATAS ، هواپیمایی ایالات متحده سیستم Apollo و هواپیمایی ترنس ولد سیستم PARS را معرفی کردند. سر انجام پس از مدتی تمام این سیستم ها با سیستم رزرو کامپیوتری (CRS) جایگزین شدند (بعدها تغییرات انحصاری توسط ایرلاین ها در این سیستم صورت گرفت) که دسترسی مستقیم مسافران و نمایندگی ها برای رزرو بلیط را فراهم می نمود.
در اوایل سال 1980، سیستم های رزرو کامپیوتری (CRS) قدیمی جای خود را به نسل جدیدی از سیستم های رزرو کامپیوتری دادند که بر خلاف سیستم های قدیمی توانایی رزرو بلیط از چند ایرلاین به صورت همزمان را نیز داشتند. با ارتقای روز افزون سیستم های رزرو کامپیوتری (CRS) پس از مدتی سیستم توزیع بلیط جهانی (GDS) معرفی گردید و سرانجام ایرلاین ها دسترسی مستقیم خود را از سیستم رزرو قطع کردند و این کار را به شرکت های توزیع بلیط واگذار کردند. البته استثناهایی در آسیا و اروپا وجود دارند که سیستم توزیع بلیط منحصر به خود را دارند که از این سیستم های رزرو می توان به Infini ، Axess ، Topas ، Abacus و Travelsky اشاره کرد. آمادئوس (Amadeus) نیز به عنوان سیستم توزیع بلیط شرکت های هواپیمایی KLM ، Airfrance ، Lufthansa و Iberia کاملاً شناخته شده است.
در هر سیستم توزیع بلیط، مسافران و نمایندگی ها می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از پروازها و انواع بلیط ها به دست بیاورند. اما هنوز برای این کار باید با اپراتور سیستم توزیع بلیط تماس بگیرند. بنابراین ایرلاین های سیستم رزرو با پایه وب را برای رزرو مستقیم طراحی کردند که به نام سیستم های رزرو اینترنتی (IBE) معرفی شدند. این سیستم ها در ابتدا به مشتری اجازه ی انتخاب مبدا و مقصد، تاریخ پرواز و کلاس پروازی را می دادند و پس از دریافت این اطلاعات، سیستم لیستی از بلیط های در دسترس را به شخص نشان می دهد.
IBE یا سیستم آنلاین رزرو بلیط هواپیما معمولاً در صفحه اصلی سایت های ایرلاین ها به منظور سهولت دسترسی قرار داده شده اند. هنگامی که شخص خرید خود را از سیستم رزرو آنلاین نهایی می کند و اطلاعات خود را مرحله به مرحله در سیستم وارد نمود این سیستم (IBE) با سیستم توزیع بلیط (GDS) یا سیستم رزرو کامپیوتری (CRS) برای دریافت اطلاعات و نمایش اطلاعات نهایی به کاربر ارتباط برقرار می کند و در انتها و پس از تأیید نهایی نام شخص در سامانه ی ثبت نام مسافران (PNR) ثبت می شود و در اختیار ایرلاین قرار می گیرد و یک بلیط الکترونیکی (e-ticket) برای شخص صادر می گردد.
نوع پرواز و نرخ بلیط با توجه به نحوه ی دسترسی کاربر به سیستم خرید آنلاین بلیط هواپیما متفاوت است. برای مثال، اعضای باشگاه مشتریان یا افرادی که پروازهای مکرر به مقاصد مختلف دارند و همواره از یک سیستم آنلاین برای خرید بلیط هواپیمای خود استفاده می کنند به تخفیفات ویژه ی این سیستم ها دسترسی دارند که سیستم رزرو آنلاین شرکت خدمات مسافرتی آهوان با خدمات مدرن و به روز ضمن سهولت رزرو و خرید بلیط به صورت آنلاین و حضوری با ارائه تخفیفات باور نکردنی و خدمات خرید اقساطی در این امر همواره طی پنج دهه اخیر سر آمد و پیشگام بوده است.
اگر شخصی برنامه ای فشرده و زمان بندی شده داشته باشد سیستم آنلاین خرید بلیط تقویم پرواز ها و حتی ساعت و مدت پروازها را طی مدتی مشخص در اختیار فرد قرار می دهد که برای برنامه ریزی دقیق راه گشا و بسیار مفید است.
بسیاری از مسافران در هنگام خرید بلیط درباره قیمت آن ها در تاریخ های مختلف و نوسانات قیمت نگرانی هایی دارند اما سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما در هر تاریخ و هر زمان میزان بیشترین و کمترین قیمت بلیط هواپیما را با توجه به امکانات آن در اختیار مسافر قرار می دهند تا به صرفه ترین بلیط را با توجه به سلیقه ی شخصی انتخاب نماید. سیستم آنلاین رزرو بلیط هواپیمای آهوان با تضمین ارزانترین نرخ بلیط با ارائه خدمات مسافرتی آنلاین و حضوری آماده خدمات رسانی به تمامی هم میهنان عزیز در تمام نقاط این کره خاکی می باشد.
در برخی موارد فرد می تواند به نقشه ی صندلی های پرواز نیز دسترسی داشته باشد و صندلی خود را ازبین صندلی های خالی پرواز انتخاب کند. فرد می تواند در ردیف جلو یا عقب و یا کنار پنجره صندلی رزرو کند.
امروزه حتی از طریق سیستم رزرو اینترنتی شما می توانید برای رزرو هتل یا اجاره ی ماشین یا ویلا در شهر مقصد خود نیز اقدام کنید که این امکان نیز در سیستم رزرو آنلاین شرکت خدمات مسافرتی آهوان فراهم آمده است.
شرکت خدمات مسافرتی آهوان با قدمتی 50 ساله در بخش خدمات مسافرتی، گردشگری و توریستی با بهره گیری از نیروهای متعهد و با تجربه و استفاده از تکنولوژی روز دنیا مانند انواع سیستم های آنلاین رزرو و خرید بلیط هواپیما جهت سهولت شما عزیزان، علاوه بر امکان خرید انواع بلیط های یک طرفه و دو طرفه به تمام مقاصد مورد نظر شما در سراسر ایران و جهان، امکان رزرو آنلاین هتل در تمامی نقاط ایران را نیز فراهم آورده است. شما می توانید یا ورود به سایت www.Ahuan.ir به صورت اینترنتی و آنلاین اقدام به رزرو و خرید بلیط هواپیما و هتل مورد نظر خود کنید.